Wolfoppad in Patagonië

Op naar de gletsjers.....Toen we in El Calefate aankwamen, was koud en

Toen we met de bus in El Calefate aankwamen, verheugden we ons al op de gletsjer- excursies van de komende 2 dagen. En we werden niet teleurgesteld.......De eerste tocht ging naar de bekendste gletsjer van zuid Amerika, de Porito Moreno glacier. Met een grote boot en vele andere toeristen voeren we vlak langs de enorme ijsmuur, die wel 60 meter hoog uit het water oprees.De ooooo's en aaaaaaaaaah' s waren niet van de lucht. Na de boottocht hebben we ook nog een schitterende wandeliing gemaakt langs verschillende kanten van de enorme ijmassa.

De volgende dag gingen we naar de minder bekende, maar grotere gletsjer ' de Uppsala'. Eerst gingen we weer aan boord en voeren tussen tientallen prachtige blauwe ijsbergen door.Met de boot konden we niet bij de gletsjer komen, daarom werden we aan land gezet waar een aantal 4x4 jeeps voor ons klaarstonden om ons hoog de berg op te brengen. Na een tocht over een vreselijk pad kwamen we boven op de berg in een soort maanlandschap terecht. Van daaruit moesten we zelf nog een heel stuk naar boven klimmen onder barre omstandigheden. Het regende, het was koud en de storm blies ons bijna van onze sokkels.......Maar we bereikten het uitzichtpunt!!! Onze dag kon niet meer stuk.........!

Na al dit moois vlogen we naar Bariloche om de Zorregietaatjes te bezoeken, maar we troffen ze helaas niet thuis, omdat zo bleek later, ze biij Willem en Maxima op de Eikenhorst logeerden.

Het werd in Bariloche weer even heel spannend, want onze huurauto zou afgeleverd worden bij ons hotel. Een praatgrage jonge man kwam de auto 's avond afleveren.We hadden van tevoren al bedacht dat wij hem in de lounge van het hotel, die heel schaars verlicht was, zouden ontvangen. Wij kletsten hem de oren van het hoofd, zodat hij nauwelijks in de gelegenheid was om onze rijbewijzen goed te bekijken.......En.........het lukte ons weer, hij schreef op zijn papieren dat ons rijbeweijs tot 2018 i.p.v. 2016 geldig was!!!! Wolf en Co konden hun geluk niet op en gingen weeroppad..

Bariloche ligt aan ee enorm groot en prachig blauw meer met overal waar je kijkt hoog oprijzende bergen met witte besneeuwde toppen.Alles wat maar bloeien kan staat hier momenteel in bloei, dat hadden we al gehoord. .Van al dat moois hebben we natuurlijk heel veel foto' s gemaakt. We zullen ons best doen om foto's te plaatsen, de wifi is bija overal erbarmelijk slecht, maar hopelijk zien jullie ze snel.......

Voor nu de groetjes van Han en El.

reinder en frouk

Dames dames toch en dat op jullie leeftijd haha..
afijn blij om te lezen dat het weer gelukt is..
en we hebben al een paar fotoos voorbij zien komen toch?
Niet dat we niet nieuwsgierig zijn hoor
veel plezier weer verder en we wachten met smart op t vogende verhaal...

Joost

Blijkbaar schitterende natuur. Misschien eel mooier dan nieuw zeeland?! Geniet ervan (bijna jaloers ;-))

Cora en Marieke

Wat leuk voor ons thuisblijvers, om te lezen dat jullie het zo fantastisch hebben. Ik had eigenlijk geen idee, dat je in die uithoek ook zo dichtbij gletsjers en drijvende ijsbergen kon komen. Het valt me ook reuze mee dat zo'n huurauto daar ook zonder vertraging, netjes wordt afgeleverd. Het gaat er eigenlijk alleen aan de kant van de dames uit de westerse beschaving enigszins corrupt aan toe. Maar als jullie je vervolgens netjes gedragen, haal je je geen verdere problemen op de hals (ha, ha)
Blijf vooral genieten. We kijken reikhalzend uit naar de foto's.

Marian Dagelet

Ik krijg de smaak te pakken. Wat een geluk dat jullie ook dit keer de auto meekregen.