Wolfoppad in Patagonië

De laatste Argentijnse loodjes......w We besloten daarom maar in de bus te blijven zit

Nadat we in Bariloche een dag hadden rondgezworven besloten we de omliggende stadjes onveilig te maken......Naar de eerste plaats was het 85 km. rijden en dat was beslist geen straf. We hadden uitziicht op de prachtigste meren, het Andesgebergte en prachtige planten, bomen en bloemen. We hebben hier een boottocht over een groot meer gemaakt,maar het duurde ons eigenlijk te lang. We hadden een zonnig plekje op het achterdek bemachtigd, waar we onze medepassagiers mooi konden observeren ( onze favoriete bezigheid )

De volgende dag kwamen we na 115 km. in een wintersportoord aan, waar ' s zomers weinig te beleven was.

Na deze uitstapjes reden we terug naar Bariloche. We hadden op de heenreis al gezien dat er door de politie intensief werd gecontroleerd. Wij zagen de bui al hangen met onze verlopen rijbewijzen. Dus we gedroegen ons keurig, reden tergend langzaam..... en als we een controlepunt passeerden, wuifden we vriendelijk en beleefd naar de dienstdoende agenten. Zo trotseerden we 4 controles .....!!!!

Vanuit Bariloche ging de reis naar Buenos Aires, voor ons braken de laatste 2 dagen van deze reis aan en we vonden onderdak in een prachtig Art-Deco hotel met kamers als balzalen, redelijk in het centrum. We zitten ook dichtbij het beroemde plein Plaza de Mayo, waar onophoudelijk demonstraties plaatsvinden. Deze keer waren het de homo's, lesbo's en transgenders en daarna de voorstanders van vrije abortus.Op onze laatste dag wilden we nog een paar dingen bekijken, maar de weergoden waren ons niet goed gezind.Toen we nog maar net in de bus zaten brak het noodweer los, donder, bliksem en slagregens. Daarom besloten we maar in de bus te blijven zitten, want we veronderstelden dat de bus een vaste route had, maar hij reed maar door en door. Via buitenwijken en omliggende dorpen kwamen we na 2 uur bij een soort eindpunt en moesten we alsnog de bus uit in de stromende regen.........We hadden geen idee waar we waren en bijna niemand spreekt in dit land Engels. Uiteindelijk werden we naar een treinstation gedirigeerd door een paar Spaanssprekende agenten.. Na een uur zagen we de wolkenkrabbers van Buenos A. weer. Via een ondergelopen stationshal, afgezette metro- uitgangen, ondergelopen straten waren we in een mum van tijd en helemaal kletsnat in ons mooie hotel, waar de paraplu's en regenjacks nog op ons lagen te wachten in onze reistassen..............