Wolfoppad in Patagonië

Han en El naar het einde van de wereld.

Op woensdag 2 november zijn wij naar Patagonie vertrokken.Het eerste traject Groningen- Schiphol begon meteen al goed....We kwamen terecht in een coupe waar nog erg veel plaats was....en het bleek na een poosje dat het een stiltecoupe was. Uitermate geschikt voor ons en nog 2 praatgrage Friezinnen. Tegen iedereen die beweerde dat niet gepraat mocht worden beweerden wij dat er in de krant had gestaan dat de zgn. stiltecoupe's afgeschaft waren. Zelfs de conductrice begon na onze opmerking te twijfelen en liep snel door en wij hadden de grootste lol. Werd het toch nog gezellig in de trein......

Vanaf Schiphol was het ' slechts' 16 uur vliegen naar Buenos Aires, waar wij een tukkie van zo'n 6 uur in de prettige temperatuur van 30 gr. aankwamen. De koffers stalden we snel in ons hotel, reispasje voor een appel en een ei aangeschaft voor al het al het openbaar vervoer en op naar de metro. Eerst naar de Plaza de Mayo, waar toevallig de ' dwaze moeders' demonstreerden. ( al meer dan 3 decennia lang! ) Ze vragen nog steeds aandacht voor hun zonen die tijdens het militairistisch bewind in de jaren.80 zijn verdwenen. Daarna nog een paar uur door de stad gesjouwd en doken vervolgens geheel versleten onze hotelbedjes in.

De volgende dag ( zijn we met de bus en de trein naar Tigre geweest, een plaats in de delta van de rivier, met veel huizen en gebouwen op palen, hier een mooie boottocht gemaakt. Om daar te komen betaalden we eerst voor de busreis van 1 uur 4 pesos( 24 cent ) en daarna een dik uur in de trein voor 5 pesos (30 cent).

De tweede dag hebben we de beroemde begraafplaats bezocht waar oa. Evita Peron begraven ligt.Deze begraafplaats heeft huizen i.p.v. grafsteven, is zeer de moeite waard, wij hebben onze ogen uitgekeken. Als laatste brachten we een bezoekje aan de ' beruchte' wijk La Boca, hier mag je in slechts 3 straten de kleurrijke huizen bekijken / fotograferen.De rest van de wijk is taboe voor toeristen, te gevaarlijk!!!

Onze tweede bestemming was het stadje Ushuaia, het meest zuidelijke punt van zuid Amerika, ook wel het einde van de wereld genoemd.( 3 en een half uur vliegen, 3094 km. van Buenos A.) De temperatuur was wel even wennen, 3 graden......

De eerste tocht met gids Sergio ging naar Vuurland ( Tierra del Fuego) een schitterend natuurpark, waar we gehiked hebben en waar we veel info over dit gebied hebben gekregen. De volgende excursie zaten we eerst anderhalf uur te hobbelen in een grote truck, daarna met een Zodiac boot naar een eilandje waar een paar duizend pinguins leven. Hier konden we gewoon rustig en stilletjes tussen de dieren doorlopen.

Op onze latste dag in Ushuaia hebben we met een boot gevaren over het Beaglekanaal en op verschillende eilandjes allerlei dieren gespot en ......waanzinnig mooie landschappen gespot. Het weer wisselt hier ongeveer om de 5 minuten en is grillig en onvoorspelbaar........Je moet voor elk weertype kleding bij je hebben als je op pad gaat of het al bij voorbaat aantrekken. Morgen vertrekken we naar een natuurpark in Chili ( busreis van 14 uur ) We hebben er zin in!!

Foto' s uploaden is ons helaas niet gelukt i.v.m. een slechte internetverbinding......Jullie houden ze tegoed, we blijven het proberen.

Groetjes, El en Han.

Nyta

Wat weer een boeiende reis!!
Heel leuk om alle avonturen weer te lezen.
Veel plezier verder.....
Groetjes.

Linda

Mooi verhaal hoor. Erg leuk om te lezen al die avonturen. Ik geniet vandaag van mijn laatste dag Lanzarote met Didie. Heel veel plezier dames en tot het volgende verhaal xxx liefs Linda

Aly

Zo, dat is echt het einde van de wereld.
Geweldig wat een belevenis
Geniet heerlijk verder van deze mooie reis, leuk om er een heel klein beetje bij te zijn.
Groetjes

Joost

Klinkt dat jullie een mooie plek uitgekozen hebben. Vaak hoe slechter de internet verbinding hoe mooier (en minder toeristen)

Marian Dagelet

Wat een belevenissen! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van de reis. Geniet ze.

Janneke

Weer leuk om te lezen, jullie reisverhaal.groetjes

Cora & Marieke

Wauw wat een beleving Nu al!! We kijken uit naar de foto's????
Geniet ????

Cora & Marieke

!!! Ipv ????

reinder en frouk

Zo dames eindelijk dus een berichtje
wat alweer een avonturen en we hebben
ook al fotoos gezien ...
hopelijk volgt er gauw weer een nieuw verhaal
met fotoos uit het natuurpark ? ...

Hanneke

Weer een leuk reisverslag, heel veel plezier gewenst goeie reis.

Henny

Wat weer een geweldig reisverslag en wat hebben jullie al veel gedaan!!!!!
Ieder ander zou na zo'n lange reis eerst moeten bijkomen maar deze stoere dames gaan meteen op pad.
Geweldig.
Gisteravond jullie foto's ontvangen.Mooi
Kijken uit naar het volgende verhaal

Jolanda

Jemig, wat een mooi reisverslag. Zoals gewoonlijk wederom een actieve vakantie... nu al!
Ik doe dit niet na.

Liefs Jo